Succes op de arbeidsmarkt begint bij een krachtig en gemanaged employerbrand. Basis hiervoor is dat er inzicht is in wat het huidige succes van het employerbrand is. Wat je immers niet meet kun je ook niet managen.
Insighters is het enige gespecialiseerde, onafhankelijke arbeidsmarktonderzoeksbureau van Nederland. Al tien jaar lang helpen wij organisaties met het krijgen van betrouwbare en toepasbare inzichten in hun arbeidsmarkt imago en daarmee arbeidsmarktsucces.
Onderzoek dat Insighters doet kent twee belangrijke pijlers namelijk betrouwbaarheid en toepasbaarheid. In alle onderzoeken die we doen toetsen we altijd op deze twee pijlers.
Betrouwbaarheid
Insighters zet diverse onderzoeksmethoden (surveying, interviews, deskresearch) in om tot een haarscherp en betrouwbaar beeld van het arbeidsmarkt imago van een organisatie te komen. Hierbij conformeren wij ons aan de kwaliteitsstandaarden van het Data & Insights Network als vakverenIging voor marktonderzoek.
Toepasbaarheid
Insighters komt uit het employermarketing vakgebied. Wij weten dus precies wat je nodig hebt om een employerbrand succesvol te managen. Dit komt o.a. tot uiting in de uitgebreide intake die we voor een onderzoek doen. In deze intake ondersteunen we opdrachtgevers in het bepalen van de exacte onderzoeksscope. Dit laatste zorgt ervoor dat we geen overbodige inzichten opleveren maar alleen inzichten die het managen van het employerbrand succesvol maken.
Onze arbeidsmarkt imago onderzoeken leveren standaard de volgende inzichten op:
Bovenstaande resultaten leveren wij in een toegankelijke rapportage die direct geschikt is voor gebruik. Geen dikke boekwerken met ingewikkelde grafieken maar toegankelijke inzichten die voor iedereen binnen de organisatie leesbaar zijn. Al onze arbeidsmarkt imago onderzoeken zijn voorzien van maatwerk adviezen zodat inzichten direct ingezet kunnen worden bij het managen van het employerbrand.
Arbeidsmarkt imago onderzoeken worden ook altijd gepresenteerd bij de opdrachtgever. In deze pragmatische presentatie gaan we dieper in op de resultaten en de toepassing van het onderzoek. Uiteraard is er ook ruimte voor vragen en verdere verdieping in het onderzoek.
Hoe kan je concurrentieanalyses inzetten om succesvoller te zijn in werving?
Veel werkgevers denken dat studenten/starters (Gen Y en Z) een "bijdrage aan de maatschappij" een belangrijk aspect vinden in de keuze voor een eerste werkgever maar is dat ook zo?
Wanneer je studenten alleen in hun afstudeerjaar benaderd mis je driekwart van het starterstalent maar wat kan je dan wel doen?