Slimme strategieën voor de arbeidsmarkt

Succes op de arbeidsmarkt start met de juiste strategie.

De arbeidsmarkt is krap en zal dat nog voor een aantal jaren blijven. Sowieso is echt talent altijd schaars, talent dat je nodig hebt om als organisatie succesvol te zijn. Hoe kun je er nu voor zorgen dat je structureel succesvol bent in het aantrekken van nieuw talent of bestaand talent behouden? 

Insighters ondersteunt organisaties bij het ontwikkelen van slimme arbeidsmarktstrategieën. Wat hier ons in kenmerkt is dat we strategisch denken om tot pragmatische oplossingen te komen die ook daadwerkelijk resultaat geven. Daarnaast werken wij altijd vanuit data/inzichten die onze opdrachtgevers al hebben of die we voor hen verzamelen. Dit om te voorkomen dat er vanuit aannames de verkeerde keuzes gemaakt worden. Als laatste werken wij altijd met onze eigen strategiemodellen die we de afgelopen twintig jaar ontwikkeld hebben en die zich ook in de praktijk bewezen hebben.

Insighters ondersteunt organisaties op vier strategische thema's die leiden tot succes in de arbeidsmarkt.

Employer-branding

Wij positioneren de organisatie als werkgever op basis van een authentieke en onderscheidende waardenset. 

Doelgroep-marketing

Wij bouwen succesvolle doelgroep communicatie plannen om favoriete werkgever onder een doelgroep te worden. 

Jobmarketing tactieken

Wij ontwikkelen succesvolle jobmarketing tactieken zoals referral, online posting, events en sourcing. 

Candidate experience

Wij zorgen voor een 9+ kandidaatervaring op basis van candidate experience marketing technieken. 

Blogs & employermarketingkennis

Veel werkgevers denken dat studenten/starters (Gen Y en Z) een "bijdrage aan de maatschappij" een belangrijk aspect vinden in de keuze voor een eerste werkgever maar is dat ook zo?

Wanneer je studenten alleen in hun afstudeerjaar benaderd mis je driekwart van het starterstalent maar wat kan je dan wel doen?

Veel organisaties bieden traineeships aan om starters aan te trekken maar zit de starter in 2024 hier nog op te wachten?