Diepgaand inzicht in campus doelgroepen


Campus onderzoek

Nergens kun je als organisatie meer invloed uitoefenen dan bij ‘de poort’ naar de arbeidsmarkt: de campus. Maar hoe bouw je een succesvolle campus strategie zonder dat je naar tientallen borrels, bijeenkomsten en sollicitatietrainingen hoeft te gaan? Met een campusonderzoek van Employermarketeers bouw je als organisatie een moderne en succesvolle campus strategie op.

Insighters is het enige gespecialiseerde, onafhankelijke arbeidsmarktonderzoeksbureau van Nederland. Al tien jaar lang helpen wij organisaties met het krijgen van betrouwbare en toepasbare inzichten in arbeidsmarkt doelgroepen en daarmee arbeidsmarktsucces.

Waarom campus onderzoek?

Hoe doen wij onderzoek?

Onderzoek dat Insighters doet kent twee belangrijke pijlers namelijk betrouwbaarheid en toepasbaarheid. In alle onderzoeken die we doen toetsen we altijd op deze twee pijlers.

Betrouwbaarheid

Insighters zet diverse onderzoeksmethoden (surveying, interviews, deskresearch) in om tot een haarscherp en betrouwbaar beeld van een doelgroep te komen. Hierbij conformeren wij ons aan de kwaliteitsstandaarden van het Data & Insights Network als vakvereniging voor marktonderzoek.

Toepasbaarheid

Insighters komt uit het employermarketing vakgebied. Wij weten dus precies wat je nodig hebt om een goede campus strategie te bouwen. Dit komt o.a. tot uiting in de uitgebreide intake die we voor een onderzoek doen. In deze intake ondersteunen we opdrachtgevers in het bepalen welke campus doelgroep we gaan onderzoeken en welke inzichten daarbij belangrijk zijn. Dit laatste zorgt ervoor dat we geen overbodige inzichten opleveren maar alleen inzichten waarbij makkelijk de stap naar een campusplan en daarmee succes gemaakt kan worden.

Om betrouwbaarheid en toepasbaarheid ook in campus onderzoek te garanderen doen wij campus onderzoeken altijd per cluster aan studierichtingen; een campus doelgroep. Campus onderzoek is mogelijk binnen onderstaande campus doelgroepen.

HBO/Master doelgroepenMBO doelgroepen
FinanceZorg
FiscaalSociaal pedagogisch
ITBouw
ScienceSales
Supplychain & operationsVerkoop
Engineering & TechnologyIT
BouwTechniek
BusinessLogistiek
CommercieBeveiliging
Juridisch

Data science

 Naast bovenstaande doelgroepen is er ook maatwerk mogelijk. Wil je meedoen met ons grote jaarlijkse landelijke campusonderzoek click dan hier voor meer informatie. 

Wat levert het op?

Onze campus onderzoeken leveren standaard de volgende inzichten op:

  1. Inzicht in bekendheid, voorkeur en associaties als werkgever onder de campus doelgroep.
  2. Inzicht in bekendheid, voorkeur en associaties die de campusdoelgroep heeft bij arbeidsmarktconcurrenten.
  3. Inzicht in demografische eigenschappen van de campusdoelgroep zoals aantal afstudeerders of regionale spreiding.
  4. Inzicht in wat de campusdoelgroep belangrijk vindt in stage, afstuderen en eerste baan.
  5. Inzicht in media- en oriëntatiegedrag van de campus doelgroep zoals social media gebruik of algemeen mediagebruik.
  6. Inzicht in communicatiegedrag zoals voorkeur voor communicatiemiddelen of stijl.
  7. Inzicht in welke 'candidate experience' studenten/starters wensen

Bovenstaande resultaten leveren wij in een toegankelijke rapportage die direct geschikt is voor gebruik. Geen dikke boekwerken met ingewikkelde grafieken maar toegankelijke ' campus persona's' die voor iedereen binnen de organisatie leesbaar zijn. Al onze campusonderzoeken zijn voorzien van maatwerk adviezen zodat inzichten direct in de praktijk toegepast kunnen worden.

Campus onderzoeken worden ook altijd gepresenteerd bij de opdrachtgever. In deze pragmatische presentatie gaan we dieper in op de resultaten en de toepassing van het onderzoek. Uiteraard is er ook ruimte voor vragen en verdere verdieping in het onderzoek.

Download factsheet

Blogs & employermarketingkennis

Hoe Artificial intelligence voor sollicitanten het recruitment vak op zijn kop gaat zetten.

Wat zijn de belangrijkste onderdelen van een arbeidsmarktcommunicatieplan?

Hoe kan ik middels doelgroep segmentatie focus in de arbeidsmarkt creëren?