Favoriete werkgever voor specifieke doelgroepen

Top of mind bij de doelgroep

Elke organisatie heeft specifieke doelgroepen die van belang zijn voor de organisatie. Doelgroepen waar je extra aandacht aan wil geven omdat ze schaars zijn, veel businessimpact hebben of omdat je er veel van nodig hebt (of al deze redenen). Insighters helpt organisaties met het bouwen van succesvolle doelgroepmarketingstrategieën.

Maken van een doelgroepsegmentatie

De eerste stap in doelgroepmarketing is het bepalen welke doelgroepen van belang zijn voor de organisatie. Op het eerste gezicht lijkt dit makkelijk maar het is vaak complexer dan men denkt. Met behulp van een beproefde methode gebruiken we inzichten in vacaturehistorie, (strategische) personeelsplanning en onze inzichten in de arbeidsmarkt om tot een effectieve doelgroepsegmentatie te komen. 

Bouwen van doelgroepproposities

Op basis van de doelgroep segmentatie bouwen we per doelgroep een 'doelgroep propositie' op. Door de inzet van eigen inzichten in de doelgroep in combinatie met workshops met de interne doelgroep bouwen we een voor de doelgroep aantrekkelijke propositie op. Daarnaast zorgen we er middels een concurrentie-analyse voor dat de doelgroep propositie onderscheidend in de arbeidsmarkt is. 

Het gehele bouwproces van de doelgroep propositie wordt ondersteunt door een senior Insighter. Deze zorgt er ook voor dat de doelgroep propositie goed onderbouwd beschreven wordt in het 'doelgroep canvas'. Daarnaast zorgt de Insighter ook voor begeleiding van het proces inclusief stakeholder- en projectmanagement. 

Insighter zijn alleen aanwezig wanneer zij sessies houden en werken grotendeels remote. Geen interimmers dus die uren blijven schrijven maar een kostenefficiënte aanpak.

Maken van doelgroep communicatieplannen

Insighters kunnen ook ondersteunen bij het schrijven van slimme arbeidsmarktcommunicatie strategieën. Op basis van eigen intelligence bepalen we samen de mediastrategie en planning, middelenontwikkeling en de arbeidsmarkt huisstijl. Het doelgroep communicatie plan wordt goed onderbouwd en helder geschreven zodat deze kan dienen als briefing voor creatieve en mediabureau's.

Insighters is geen creatief of mediabureau. Onze kracht ligt in het opzetten van slimme communicatiestrategieën. Middelenontwikkeling en media-inkoop laten wij graag aan de specialisten over. 

Wil je een keer vrijblijvend sparren over doelgroepmarketing maak dan gebruik van onderstaande button om een sparringssessie aan te vragen.

Vrijblijvend sparren

Blogs & employermarketingkennis

Hoe Artificial intelligence voor sollicitanten het recruitment vak op zijn kop gaat zetten.

Wat zijn de belangrijkste onderdelen van een arbeidsmarktcommunicatieplan?

Hoe kan ik middels doelgroep segmentatie focus in de arbeidsmarkt creëren?