Diepgaand inzicht in arbeidsmarkt doelgroepen

Doelgroeponderzoek

Succes op de arbeidsmarkt begint met een diepgaand inzicht in de doelgroepen die je als organisatie nodig hebt om succesvol te zijn. Zonder inzichten in wat een doelgroep belangrijk vindt in bijv. werk en werkgeverschap is het niet mogelijk om succesvol nieuw talent te bereiken en te bewegen richting de organisatie.

Insighters is het enige gespecialiseerde, onafhankelijke arbeidsmarktonderzoeksbureau van Nederland. Al tien jaar lang helpen wij organisaties met het krijgen van betrouwbare en toepasbare inzichten in arbeidsmarkt doelgroepen en daarmee arbeidsmarktsucces.

Waarom doelgroeponderzoek?

Hoe doen wij onderzoek?

Onderzoek dat Insighters doet kent twee belangrijke pijlers namelijk betrouwbaarheid en toepasbaarheid. In alle onderzoeken die we doen toetsen we altijd op deze twee pijlers.

Betrouwbaarheid

Insighters zet diverse onderzoeksmethoden (surveying, interviews, deskresearch) in om tot een haarscherp en betrouwbaar beeld van een doelgroep te komen. Hierbij conformeren wij ons aan de kwaliteitsstandaarden van het Data & Insights Network als vakverenIging voor marktonderzoek.

Toepasbaarheid

Insighters komt uit het employermarketing vakgebied. Wij weten dus precies wat je nodig hebt om een goede doelgroepstrategie te bouwen. Dit komt o.a. tot uiting in de uitgebreide intake die we voor een onderzoek doen. In deze intake ondersteunen we opdrachtgevers in het bepalen welke doelgroep we gaan onderzoeken en welke inzichten daarbij belangrijk zijn. Dit laatste zorgt ervoor dat we geen overbodige inzichten opleveren maar alleen inzichten waarbij makkelijk de stap naar een doelgroepmarketingplan en daarmee arbeidsmarktsucces gemaakt kan worden.

Wat levert het op?

Onze doelgroeponderzoeken leveren standaard de volgende inzichten op:

  1. Inzicht in demografische eigenschappen van de doelgroep zoals doelgroepgrootte of regionale spreiding.
  2. Inzicht in wat de doelgroep belangrijk vindt in werk en werkgeverschap.
  3. Inzicht in mediagedrag van de doelgroep zoals social media gebruik of algemeen mediagebruik.
  4. Inzicht in communicatiegedrag zoals voorkeur voor communicatiemiddelen of stijl.
  5. Inzicht in arbeidsmarktconcurrenten
  6. Inzicht in welke 'candidate experience' sollicitanten wensen

Bovenstaande resultaten leveren wij in een toegankelijke rapportage die direct geschikt is voor gebruik. Geen dikke boekwerken met ingewikkelde grafieken maar toegankelijke ' doelgroep persona's' die voor iedereen binnen de organisatie leesbaar zijn. Al onze doelgroeponderzoeken zijn voorzien van maatwerk adviezen zodat inzichten direct in de praktijk toegepast kunnen worden.

Doelgroeponderzoeken worden ook altijd gepresenteerd bij de opdrachtgever. In deze pragmatische presentatie gaan we dieper in op de resultaten en de toepassing van het onderzoek. Uiteraard is er ook ruimte voor vragen en verdere verdieping in het onderzoek.

Download factsheet

Blogs & employermarketingkennis

Hoe Artificial intelligence voor sollicitanten het recruitment vak op zijn kop gaat zetten.

Wat zijn de belangrijkste onderdelen van een arbeidsmarktcommunicatieplan?

Hoe kan ik middels doelgroep segmentatie focus in de arbeidsmarkt creƫren?