Training Online Recruitment Marketing

Direct inschrijven  Download brochure

Succesvol online campagnes opzetten en managen

Inmiddels weet je dat een vacature alleen op de werken bij site en misschien op Indeed plaatsen niet gaat leiden tot voldoende kwalitatieve kandidaten. Je wil vacatures breder en op een slimme manier uitzetten in de arbeidsmarkt. Maar hoe maak je nu succesvolle keuzes in de wirwar aan mogelijkheden van online recruitment marketing kanalen? In de training Online Recruitment Marketing leer je hoe je slim online kanalen kan combineren tot succesvolle campagnes die snel, veel en kwalitatief goede kandidaten gaan opleveren. Ben jij klaar om jouw wervingsresultaat een boost te geven?

Voor wie

Deze training is geschikt voor de volgende professionals:

  • Corporate recruiters
  • Bureau recruiters
  • Communicatie- of marketingprofessionals met een verantwoordelijkheid in werving
  • Startende recruitmentmarketeers

Twijfel je of deze training geschikt voor jou is neem dan contact met ons op.

Programma

De training Online Recruitmentmarketing bestaat uit de volgende vier leersprints:

In de eerste leersprint leer je hoe de vacaturepagina/landingspagina op een werken bij site het best opgebouwd kan worden om zoveel mogelijk geschikte kandidaten te laten reageren. Je leert hierbij ook hoe je tools als ChatGPT, Hotjar en Clarity hiervoor kan gebruiken

In de tweede leersprint leer je welke online recruitmentmarketing kanalen (vacaturesites, vaksites, SEA, social media etc.) er zijn en hoe je deze slim kunt combineren tot succesvolle campagnes.

In de derde leersprint leer je hoe je het maximale uit een mediabudget kunt halen en hoe je campagnes succesvol kunt plannen.

In de laatste leersprint leer je hoe je diverse recruitmentmarketing KPI's zoals website traffic en conversie kan gebruiken om middels Google Analytics 4 en ATS data campagnes te managen en te evalueren.

Resultaat

Na het volgen van deze training ben je in staat om:

  • Een online vacature pagina optimaal in te richten voor een zo groot mogelijke conversie van sollicitanten.
  • Diverse recrutitment marketing kanalen succesvol te combineren
  • Het maximale uit een mediabudget te halen en campagnes slim te plannen.
  • Te werken met diverse recruitmentmarketing KPI's en ondersteunende tools zoals Google Analytics 4 en ATS systemen.

Lead trainer - Marloes Peters

Leermethode

Bij trainingen van de Insighters Academy vinden we naast de inhoud van de training het ook belangrijk hoe de training wordt gegeven. Op basis van twintig jaar trainingservaring ontwikkelde wij een trainingsmethode die goed past bij recruitment(marketing) professionals.

Onze trainingen zijn op een heldere manier via zogenaamde ‘leersprints' opgebouwd. Leersprints zijn afgebakende hoeveelheid leerstof die ervoor zorgen dat je overzicht houdt op de leerstof en daarmee een goede leerervaring hebt.

In de training ligt de nadruk op het feit dat je het geleerde direct in de praktijk kan gaan brengen. Zo werken wij met korte voorbereidingsopdrachten om het maximale uit de trainingsdag te halen. Op de trainingsdag zelf ligt de nadruk op een stuk theorie afgewisseld met korte praktijkopdrachten om zo de theorie direct toe te passen. Verder werken we veel met tips, tricks en best practices uit de praktijk ter inspiratie. Als laatste werken we met templates die je kan downloaden in ons online learning centre om het geleerde later in de praktijk makkelijk toe te kunnen passen.

Trainingen van de Insighteracademy worden altijd afgesloten met een online toets die je voor jezelf kan maken om te kijken of je de geleerde stof beheerst.

Online Learning Centre

Trainingen van de Insightersacademy worden ondersteunt door ons Online Learning Centre. Op het Online Learning Centre vindt je alle zaken die jou ondersteunen voor, tijdens en na jouw training zoals;

  • Voorbereidings- en praktijkpdrachten
  • Diverse templates
  • Formule sheet
  • Linkjes naar in de training gebruikte recruitmentmarketing tools
  • Linkjes naar diverse databronnen
  • Prompt sheet voor AI tools (ChatGPT, Bard etc.)
  • Handout van de training
  • Mogelijkheid vragen te stellen aan de trainer
  • Online toets van de training


Praktische informatie

Studiebelasting: 7 uur (inlc. bijeenkomst)

Kosten: 495 euro excl. btw

Datum: donderdag 23 mei

Tijd: 09:00 - 13:00

Locatie: Utrecht (goed bereikbaar met auto en OV)

Deze training maakt onderdeel uit van de opleiding Recruitmentmarketing. Voor een geheel overzicht van de opleiding click hier. Wil jij deze training samen met jouw team incompany volgen neem dan contact met ons op. Wil je meerdere losse trainingen volgen dan kun je dit aangeven op het inschrijfformulier.

Direct inschrijven  Download brochure